Főoldal » Cikkek » Navnath Sampradaya

Navnath Sampradaya (Én Az Vagyok 2. függelék)

Sri Nisargadatta Maharaj - Én Az vagyok

2. függelék: Navnath Sampradaya


A hinduizmus számos felekezetet, hitvallást és kultuszt foglal magában, és a legtöbbjük eredete a régmúlt homályába vész. A Nath Sampradaya, későbbi nevén Navnath Sampradaya, az egyik közülük. Kiváló tudósok úgy vélik, hogy ez a szekta annak a mitikus Rishi Dattatreya tanításainak alapján jött létre, aki Brahma, Vishnu, és Shiva szentháromsága egyesült inkarnációjának hitte magát. Az ő legendás alakja egyedülálló spirituális teljesítményét a Bhagavata Purana, a Mahabharata, és később az Upanishadok is megemlíti. Mások azon a véleményen vannak, hogy ez [a szekta] a Hatha Yogának egy ága.

    Bármi is az eredete a Nath Sampradaya tanításoknak, az évszázadok során bonyolult labirintussá vált, és India különböző részein különböző formákat öltött. Egyes Sampradaya Guruk a bhaktit, az odaadást hangsúlyozzák; mások a jnanát, a tudást; megint mások a yogát, a végsővel való egyesülést. A tizennegyedik században élt Svatmarama Svami, a ’nézetek sokfélesége miatt támadó sötétség’ miatt kesergő nagy hathayogi, aki el akarja azt oszlatni, híres munkája, a Hathayogapradipika lámpásának fényével.

    Tanult szövegmagyarázókkal összhangban a Nath Guruk azt állítják, hogy az egész teremtés szülői a nada (hang), az isteni princípium, és bindu (fény), a fizikai princípium, és Shiva a Legfelsőbb Realitás, aki e két princípiumból áradt ki. A megszabadulás ennek megfelelően nem más, mint beleolvadás Shiva lelkébe, a laya folyamata révén, az emberi egó, az énség megsemmisülése.

    A Nath Guruk azonban ritkán hivatkoznak a skolasztikusok által a tanításaik metafizikájában leírtakra a követőiknek szóló hétköznapi instrukcióik során. Megközelítésük valójában teljesen metafizikamentes, egyszerű, és közvetlen. Míg a szent himnuszok és ájtatos énekek kántálása, valamint a bálványok imádása a szekta hagyományos jellemvonása, a Legfelsőbb Valóságot hangsúlyozó tanításuk, csak a szíven belül realizálható.

    A Nath Sampradaya mint Navnath Sampradaya vált ismertté, amikor valamikor a távoli múltban, a szekta követői kilenc korai Gurujukat választották hitvallásuk példaképeinek. De a kilenc Mester nevei tekintetében nincs nézetazonosság. A legszélesebb körben elfogadott lista mindamellett a következő:

1. Matsyendranath
2. Gorakhnath
3. Jalandharnath
4. Kantinath
5. Gahininath
6. Bhartrinath
7. Revananath
8. Charpatnath
9. Naganath

    E kilenc Mester közül Gahaninathnak és Revananathnak nagyszámú követői vannak India déli részén, beleértve Maharashtrát, azt az államot, ahová Sri Nisargadatta Maharaj való. Azt mondják, Revananath al-szektát alapított, és Kadasiddhát választotta ki, mint vezető tanítványt és követőt. A később beavatásra kerülő Lingajangam Maharaj és Bhausahib Maharaj megbízatást kaptak Ashramjáról való gondoskodásra, és tanításainak hirdetésére. Később a hagyományos tanításon belül Bhausahib Maharaj létrehozta az Inchegeri Sampradayaként ismertté vált új áramlatot. Tanítványai közé tartoztak Amburao Maharaj, Girimalleshwar Maharaj, Siddharameshwar Maharaj és a neves filozófus, Dr. R. D. Renade. Sri Nisargadatta Maharaj Siddharameshwar Maharaj közvetlen tanítványa és követője volt.

    Megjegyzendő, hogy annak ellenére, hogy hivatalosan a Navnath Sampradaya Inchegeri ágának az aktuális Guruja, Sri Nisargadatta nem tulajdonít nagy fontosságot szektáknak, kultuszoknak, és hitvallásoknak, az övét is beleértve. Kérdésre adott válaszában, hogy miért kívánt csatlakozni a Navnath Sampradayahoz, azt mondta: „A Navnath Sampradaya egy hagyomány, egy tanítási, és gyakorlási mód csupán. Ha egy Navnath Sampradaya tanítót Gurudként fogadsz el, összekapcsolódsz annak Sampradayajával… Hozzátartozásod saját érzésed és meggyőződésed kérdése. Végül is, mindez verbális, és formális. Valójában nincs sem Guru, sem tanítvány, sem elmélet, sem gyakorlat, sem tudatlanság, sem megvalósulás. Minden attól függ, hogy mindek tartod magad. Ismerd önmagadat pontosan. Semmi nem helyettesíti az önismeretet.

    A Nath Sampradaya tanítása a kereső számára a megszabaduláshoz vezető királyi utat ajánlja, egy olyan utat, amelyen Úr Shiva mind a négy mellékösvénye, a bhakti, a jnana, a karma és a dhyana járható, Nathlingamrita című élettörténetében olvasható állítása szerint a legjobb utat a Nath szekta mutatja, és ez a közvetlen megszabaduláshoz vezet.

Kategória: Navnath Sampradaya | Hozzáadta:: nisargadattin (2013 Augusztus 17)
Megtekintések száma: 259 | Hozzászólások: 1 | Helyezés: 5.0/2
Összes hozzászólás: 1
0
1  
koszonom

Hozzászólásokat csak regisztrált felhasználók írhatnak.
[ Regisztráció | Belépés ]